TJÅ

Tajmingen av Jesu återkomst

För den sista generationens kristna

Den dagen eller stunden känner ingen: inte himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.

Betyder detta bibelcitat att Jesu återkomst kommer att ske överrumplande och utan förvarning? Ja, men bara för de oförberedda. De kloka förbereder sig genom att ta reda på när Jesus kommer tillbaka. Häftet är till för dem som vill tillhöra denna grupp. Det visar:

  • Att vi kan veta när Jesus kommer tillbaka. En noggrann analys av Bibelns texter visar att kunskapenom återkomsten ökar när vi närmar oss den sista tiden.Denna tid är nu!
  • Varför vi kan veta när Jesus kommer tillbaka. Den sista tiden före återkomsten kommer att bli mycket tuff, och Jesus varnar för ett stort avfall. Att veta hurlångt det är kvar kan bli avgörande för att orka hålla ut.
  • Hur vi kan veta när Jesus kommer tillbaka. Guds frälsningsplan stäcker sig över sju millennier, ochsamtliga dessa 7000 år går att spåra i Bibeln. Mångaviktiga händelser går därför att datera, och återkomstenär en av dem.
  • När Jesus kommer tillbaka. Återkomsten kommer att ske 5999 år efter skapelsen.

Beräkningarna grundar sig uteslutande på biblisk data: ingen sekulär historia (som är osäker), inga astronomiska händelser (som är tvetydiga) och inga personliga uppenbarelser (som är subjektiva). En omräkning av återkomståret till år efter Kristus kräver dock införandet av ett sekulärt datum. För detta används Jerusalems förstörelse år 70 e.Kr, en tidsuppgift som inte finns i Bibeln.

Häftet är på 32 A5-sidor och innehåller flera

grafiska illustrationer

Ladda hem häftet som pdf.

An older version of the pamphlet is available in English as pdf.